Semester i Stockholm

Jag tänkte åka förbi Stockholm för att säga adjö till Lasse som åker på semester snart. Uthyrning av Lasses lägenhet är ju fixad, så vi har något att fira också. Perfekt!

På Blocket fann jag en billig bussbiljett till salu. Har inte direkt råd med tåg nu efter att jag blivit lurad av lotteriet. Bussen går nu på söndag och jag är väl framme på kvällen. När jag åker tillbaka är inte riktigt bestämt än, tänkte att jag kunde stanna några dagar även efter det att Lasse åkt och få ut en välbehövd semester.

Men vad kan man göra i Stockholm då? Läste att tunnelbaneföretaget SL annordnar kulturfärder i tunnelbanan. Det lät trevligt. Någon som varit på en sådan, hur var det?

I övrigt, några tips på bra matställen? Finns något billigt boende? Kan man hitta kärleken där? Hur? Var håller Isabella till? Hörde att hon har en kille och att han pluggar på Stockholms Universitet... Var ligger det och hur tar man sig dit? Vad kostar det att åka taxi i Stockholm? Är det stor risk för att man blir lurad? Kan man äta mat på tunnelbanan?

Många frågor och få svar. Så kära läsare, tipsa mig gärna om vad storstaden har att erbjuda mig.



Passar även på att annonsera efte någon i Östersundstrakten som kan tänka sig vara kattvakt i början av nästa vecka. Katterna är jättemysiga och så gott som rumsrena. De äter lite vad som och älskar att se på när man badar, sover, tittar på film, käkar godis och så vidare... Kontakta gärna mig med CV.

Kommentarer
Postat av: Adde

Dino's Pizza på Vallhallavägen e grym. Dom har många såser att välja mellan.

2009-04-02 @ 18:53:45
Postat av: Anonym

Du kan äta mat på tuben ja. Men kanske inte så populärt. Och det säljs iget annat än godis på själva plattformen... vanligtvis

2009-04-02 @ 19:01:37
Postat av: EllE

Din älskling bella håller till runt stureplan / östermalm så fram me gucci-brillorna och bege dig till dit :)

2009-04-02 @ 21:11:44
Postat av: DrShit

ehh "en välbehövd semester" du har ju typ inte ens haft ett jobb det senaste decenniet! Räcker inte 10års semester?

2009-04-03 @ 01:19:27
URL: http://https://www.flashback.info/
Postat av: venus

taxi är jättedyrt. nej, ät inte mat på tuben, du kommer att betraktas som en alien.

paccini i kista galleria har jättegod pastasallad, annars är de flesta caféer runt stan helt.

2009-04-05 @ 12:49:18
URL: http://planetenvenus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0