Chipspåse-effekten

Jag har börjat märka att min ekonomi inte riktigt håller längre. Jag har redan bara kvar 3200kr av månadens löning. Pengarna försvinner snabbare än någonsin.

Här kommer mitt scenario: Köper jag en chipspåse ena fredagen så tar den slut samma kväll. Nästa vecka köper jag två stycken som tar slut minst lika snabbt, sedan köper jag 3 o.s.v. Nu handlar jag mat som aldrig förr. Jag äter mer och mer och skaffar fler och fler katter. Nu har jag tre stycken och slutade väga mig när jag passerade 130kg!

Så om fyra år enligt mina beräkningar väger jag 640kg och har 26st katter! Detta är inte hållbart med min inkomst.

Även mina katter äter mer och mer speciellt Isabella som börjat bli onormalt tjock. Jag börjar bli desperat, hur ska jag göra för att förbättra min ekonomi?

EDIT: Utan att rubba mina matvanor.
EDIT: Gärna genom att göra så lite som möjligt.


Kommentarer
Postat av: Lina

Örjan seriöst, det känns väldigt, väldigt fel att du alltid kallar socialbidrag för löning.

Lön = du har ett riktigt arbete.

2009-03-30 @ 00:39:56
URL: http://lina.blogg.se/
Postat av: Vejron

Hahahahaha... ja kommer du på en lösning så hör av dig. Jag är också intresserad av att leva ett slappt liv med god inkomst.

2009-03-30 @ 09:07:01
Postat av: Bengan

Så om din ”livsstil” ökar exponentiellt så kommer du alltså om 6 år väga 1280kg och ha 52st katter. Jag förstår att du är orolig. Hahaha... men om jag vore dig skulle jag nog va mer orolig över min vikt än min ekonomi.

2009-03-30 @ 16:41:57
Postat av: Olessia

Ändra din livsstil. Köp bara mat och inget annat. Unna dig någon gång ibland

2009-03-30 @ 17:59:50
URL: http://nenno.blogg.se/
Postat av: Oscar

BÄSTA blogg jag läst. det är skönt med lite ironi och skämt.

2009-03-31 @ 01:34:15
Postat av: cj

antar att som vanligt så ljuger inte din miniräknare ;)

2009-04-02 @ 23:54:47
URL: http://litensnopp.blogg.se/
Postat av: Kajsa

chipspåseeffekten är inget att leka med.

2009-04-03 @ 21:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0