V.15 Baconrulle à la Smältost

Det har varit extremt mycket att tänka på den senaste veckan... den förbaskade sommartiden, min försvunna katt och såklart "hacker-attacken" mot Blondinbella. Detta har gjort att jag kommit lite ur fas så nu kommer "Veckans Mat" för vecka 15 istället på vecka 16. Det känns lite krångligt men med tiden kommer man nog vänja sig med en något förskjuten vecka.

Ni vet ju alla hur mycket jag gillar bacon och smältost så jag stod länge inne på Konsum i Östersund på extraprisavdelningen och funderade tills jag kom på tanken att varför inte kombinera dessa två helt underbara smaksensationer. Det blev i alla fall denna underbara skapelse... Baconrulle a la smältost.
Det bara vattnas i munnen nu när jag tittar på bilderna i efterhand :p


Baconrulle à la Smältost
Baconrulle à la Smältost

1, Lägg baconen i stekpannan och mosa ihop dem kärleksfullt med knytnävarna.
2, Stek baconen tills de klibbar och myser ihop sig (snåla inte med stekfettet, det kan bara bli bättre).
3, Lägg på osten på "baconmattan" (snåla inte).
4, Stek lite till tills osten smält och rulla sedan ihop allt till en korv.
5, Skär upp korven/rullen i bitar efter önskad storlek.
6, Servera och njut!

Baconrullarna ger en riktigt härlig smakupplevelse som kittlar kroppens alla sinnen. Medans man känner doften av den ljuvligt lättsaltade baconen och börjar tugga lite försiktigt sipprar smältosten ut genom porerna i baconen som smeker gommen omsorgsfullt. Detta blev lyckat! Doften... Smaken... och Känslan....


Kommentarer
Postat av: Rollo86

Det verkligen vattnas i min mun också... NOT

2009-04-15 @ 16:38:02
Postat av: Brosan!

Ska faktiskt testa denna! Jag tycker ju om cheesegarlic-rullarna på McDonalds... Så varför skulle inte denna var en succé?



Kom igen nu Britt-Marie så kör vi för fan!

2009-04-15 @ 18:23:19
Postat av: Pipen

Har jag lärt mig nåt så är det att man aldrig ska snåla på stekfett och ost :P

2009-04-15 @ 22:25:25
Postat av: Pipen

Har jag lärt mig nåt så är det att man aldrig ska snåla på stekfett och ost :P

2009-04-15 @ 22:27:37
Postat av: Örjan SV:Josefine

Hej! självklart, tyvärr hittade jag bara en till bild i kameran.

Det är precis när man lagt på osten innan man rullar ihop den. Jag la upp bilden här...

http://img8.imageshack.us/img8/596/baconrulle.jpg

Kram

Din Örjan

2009-04-16 @ 22:52:12
URL: http://minakulor.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jäklar örjan du har överträffat dig själv denna gången.



enda nackdelen är ju att det känns som om baconet försöker ta sig ut genom mina porer...

2009-05-05 @ 18:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0