Drömmer tillbaka till skoltiden...

Igår hittade jag en fruktansvärt rolig sida som heter yearbookyourself. Man kan lägga in bilder på sig själv och andra för att sedan se hur man skulle ha sätt ut om man hade gått i skolan under olika tidsperioder. Jag har klickat runt på den här sidan i två dagar och kan inte få nog.

Jag har aldrig studerat på universitet men när jag tittar på bilderna här nedanför drömmer jag ändå tillbaka till vår underbara skoltid tillsammans... vilka underbara minnen som jag aldrig haft men ändå har.

        Jag 1984          Isabella 1984
                                                  Jag 1984                              Isabella Löwnegrip 1984

Jag har alltid drömt om att någon gång få gå på en riktig skolbal, klä upp mig och visa att bugg och polka lektionerna från gymnastiken verkligen gett utdelning. Men nu när både jag och Blondinbella gått ut skolan så känns det inte som om chanserna är allt för höga att det ska inträffa, ändå så drömmer jag... för som Britney Spears en gång sa, "Tro på dina drömmar!".

"Jag står där framför chipsbänken i den ljusdämpade gympasalen när du kommer och bjuder upp mig, drar ut mig på golvet och vi börjar dansa lite lätt. Helt plötsligt växlar bandspelaren till en lugn, stillsam låt av Alphaville. Det blir lite pinsamt, vi skrattar och trycker oss närmare varandra medans vi vickar i takt till musiken tills nattens mörker lagt sig och vi är de sista som är kvar..."

Jag känner mig nästan som Askungen fast ändå inte...



Länk till Yearbookyourself, Klicka Här!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Ville bara påminna dig om läsa din mail på andrahand.se. Vi är två tjejer som har mailat angående din lägenhet i Sthlm? Vore bra om vi kunde få svar.



Tack på förhand.



Anna och Sara

2009-08-19 @ 22:52:01
Postat av: Rattmuffen

Tyvärr måste jag nog säga att jag inte tror att bugg & polka-lektionerna från gympan har gett dig allt för stora kunskaper inom området dans.

2009-08-20 @ 23:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0