Nytt tillskott i familjen!

Idag har jag fått nytt tillskott i familjen! Bytte ikväll  till mig två katter av grannen som hittat dom. De verkar vara två honor. Enligt haspandet heter den ena i alla fall Maja. Och den andra har jag döpt till Isabella, hon är den svartvita skelögda katten på bilden. Vilka underbara små liv. Det högra kortet är taget i hallen för ca en halvtimme sedan.

           

Han fick mina Startsnören för utombordsmotorer och jag fick hans katter, kallar jag en bra deal.
Men vad äter katter förutom fisk? Jag har haft lite problem med att ge dom mat, Billys Pizza tyckte dom tydligen inte om, inte ens hasselnötskulor gick ner. Upptäckte som tur att jag hade kvar  friterade kycklingvingar i kylskopet sen i onsdags. Det gillade dom men de var lite skeptiska till en början. Dom måste ju äta nåt mer varierat än bara kyckling. Så vad äter en katt egentligen?


Kommentarer
Postat av: mimmi90

Provat KATTMAT!?

2009-03-07 @ 22:15:09
Postat av: Lilly

Naaww... Så söta dem var! Verkligen fina ansiktsdrag hade de, nästan lite oriental över dem.



Tycker du ska beställa riktig kattmat från ex foderbilen.com och se till så att dem får all den näring dem behöver. Torrfoder är att föredra för korthåriga katter. Att dricka till maten ska dem bara ha vatten. Ibland kan man skämma bort dem med en bit tonfisk eller så.



Tycker du ska lära dem lite trix och konster. Typ apport eller så. Vore kul om du lärde dem det och la upp här.



Lycka till!

MVH Lilly

2009-03-07 @ 22:22:47
Postat av: Kenneth

Mimmi90: provat bajs?



Nämen seriöst. Vafan skulle de annars äta? Tycker Örjans fråga är väl befogad.

2009-03-07 @ 22:24:31
Postat av: Örjan

Tack så mycket alla för tipsen! Tyvärr måste jag meddela att Maja nu verkar vara bortsprungen. Så om någon har sett Maja kan ni väl hojta till!

2009-03-07 @ 22:37:13
URL: http://minakulor.blogg.se/
Postat av: Örjan

Falskt alarm! Blandade visst ihop Maja och Isabella. Det är alltså Isabella som är borta. Fan. Tänk om det hade vart riktiga Isabella jag hade slarvat bort.

2009-03-07 @ 22:38:58
URL: http://minakulor.blogg.se/
Postat av: Kenneth

Ja Örjan, kan bara konstatera att dina utfodringsproblem halverats iochmed att Isabella försvunnit. Fortsätter du så här så lär du inte ha några problem kvar alls. Skämt åsido. Hur går det med sökandet av katten? Några framsteg? Inga spår efter henne?



En annan fråga, sublimerar du din kärlek till Blondinbella till katten Isabella? Tänkte om det är anledningen till namnvalet. En fråga av rent intresse bara.

2009-03-08 @ 01:01:35
Postat av: Ruoughneck

Hittade hit via Flashback. Måste ändå medge att det är en något rubbad, men ack så underhållande blogg. Frågan är ju om nu Örjan verkligen existerar på riktigt eller om det är några finniga studenter i någon storstad som försöker måla upp en rolig story om en hillbilly som bor i en stad de inte ens vet om den existerar. Vi vill ha bevis! Någon film, mer foton eller något.

2009-03-08 @ 01:11:47
URL: http://flashback.se
Postat av: Frida

Jaa, finns örjan verkligen?

2009-04-25 @ 17:19:09
URL: http://forevermeansforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0