V.12 Bacon-wienerbröd-burgare

Jag har ju upprepade gånger sagt att jag verkligen älskar mat och att prova på nya saker. Så nu har jag tänkt att varje vecka kora "veckans maträtt".  Det kommer alltså vara mat som har det där lilla extra med en liten touch av mig själv.

Så idag så provade jag på nåt nytt, det blev en enkel bacon-wienerbröd-burgare. Och som det låter är det alltså två vanliga wienerbröd med bacon mellan. Pudrad med floursocker för att få till det estetiska.

Innehåll:

● Bacon (precis så mycket man känner för)
● 2st winerbröd

Allt är köpt på konsum Östersund till "extrapris!", såklart.

Wienerbrödet med vaniljkrämen och glasyren lever sitt egna lilla liv i symbios men den underbart lättkryddade baconen. Tänk att nåt så enkelt kan vara så gott.

Snabbt, enkelt och lättlagat!


Kommentarer
Postat av: Ohlson

Du har helt klart en framtid som matrecensent. Men tyvärr INTE som kock.

//Ohlson

2009-03-22 @ 12:57:23
Postat av: Emms

Hej =)

Hur mår du?

Rösta jättegärna på mig i veckans blogg-tävling hos http://hotlikeyou.blogg.se

Det skulle betyda mycket.

Ha de bra!

2009-03-22 @ 18:04:59
URL: http://konstigaemms.blogg.se/
Postat av: Råger

Men fy fan, varför blanda wienerbröd och bacon!? det måste finnas mer lyckade kombinationer.

2009-03-25 @ 20:10:53
Postat av: Anonym

GRYMT

2009-05-05 @ 18:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0