V.17 Friterad Broccoli

Ikväll var jag på en bjudning hemma hos Janne, jag träffade flera nya intressanta personer bl.a. Bäver-Leif som precis kommit hem från en Thailandsresa som han talade väldigt gott om.

Efter ett tag kom Janne in med det som jag trodde bara var Apéritif'en. Han bjöd på hemlagad friterad broccoli snyggt upplagda på små vita fat men efter ett tag insåg jag att det var det enda vi fick. När jag fick reda på det hade all broccoli redan tagit slut och jag var fortfarande fruktansvärt hungrig.  Jag hade bara hunnit få i mig 5st broccolibitar, för broccoli är inte riktigt min grej. Men om jag visste att det var det enda vi fick skulle jag ha ätit betydligt mer.

Resten av kvällen stod jag i kanten av vardagsrummet och spanade in i köket i ett desperat försök att hitta något ätbart. Det kändes totalt värdelöst och jag beslöt mig för att åka hem lite tidigare.

Friterad Broccoli
När jag tittar på den tänker jag nästan lite på ishotellet i Jukkasjärvi.
Isen täcker något vackert, i detta fall en broccoli och istället för is
så är det frityr. Vilket konstverk!

Plus -  för friteringen
Minus - för broccolin
Annars var den helt OK!

EDIT: Broccoli är bara vackert så länge man bara tittar på det. Att äta är en helt annan grej.


Kommentarer
Postat av: Anonym

men det vart ändå en veckans-maträtt? trots att det knappt smakade?

2009-05-19 @ 00:15:05
Postat av: Örjan

mm, men fin var den, den hade ändå sina kvalitér

Kram

Din Örjan

2009-05-19 @ 01:13:57
URL: http://minakulor.blogg.se/
Postat av: Jonesy

När kommer svaren på frågestunden?

2009-05-19 @ 09:39:17
URL: http://jonesythekatt.blogg.se/
Postat av: Örjan SV:Jonesy

Frågestunden är nu avslutad och jag sitter faktiskt just nu och svarar på era frågor. En del frågor är ju något känsliga, men jag har ju lovat att svara på alla så... Man får hugga i och kämpa på bara. Ungefär som när man väntar på att den supergoda maten ska bli klar.

Kram

Din Örjan

2009-05-19 @ 12:22:39
URL: http://minakulor.blogg.se/
Postat av: Tussen

Bara 4 veckor till nu så är du ikapp!

2009-05-19 @ 16:55:33
Postat av: ♥♥♥Annapanna♥♥♥

Jag trodde jag hade sätt allt, men varför fritera grönsaker!? iofs det är väll det enda sättet för dig att få i dig något "nyttigt". Haha

2009-05-27 @ 17:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0