Alexandra - Ryskan från SprayDate

Idag så har jag googlat mycket om Ryssland och rysk kultur så att jag ska kunna säga de rätta orden för att charma Alexandra från SprayDate vid min första kontakt. Allt ska vara väl genomtänkt och förberett så att inget kan gå fel.

Efter att ha kollat upp lite fakta om ryssland från min gamla geografi och historiebok från skoltiden så verkar det vara som om Ryssland ligger i Sovjetunionen precis höger om Finland. De har 142,4 miljoner invånare alltså ungefär som 3259st Östersund. Ryssland är alltså något större, det måste jag berätta för Alexandra!

Jag försökte även söka om Ryssland på google.se men jag gav snabbt upp efter att jag bara kommit in på ryska kontaktannonssidor... Många av sidorna verkar dessutom leverera dejten på postorder. Detta var nåt helt nytt för mig... undrar om SprayDate erbjuder detsamma?

Jag gick till sist in på Youtube och hittade genast en bra låt på ukrainska från bandet Los Colerados som de kallar för Hot & Cold. Den är riktigt svängig och jag gillar soundet. Skönt med lite ny musik!



Dom är i för sig från Ukraina och inte Ryssland men det lär nog vara ungefär samma sak. Kanske som att jämföra Norrland med Värmland eller att jämföra en kebabpizza med en calzone. Båda är pizzor men med något olika fyllning.

Länk till mitt tidigare inlägg (öppnas i nytt fönster)
Min kontaktannons hos SprayDate (öppnas i nytt fönster)


Kommentarer
Postat av: Emelie Dahlberg

Hej på dig!

Jag har länkat till dig och skrivit ett inlägg om dig och Bella, kolla in och länka gärna mig! Kram :)

2009-04-28 @ 09:44:51
URL: http://gemigenchans.blogg.se/
Postat av: Ellen E

Hej Örjan. Mitt namn är Ellen Eriksson och jag jobbar som nöjesass på en känd svensk kvällstidning. Jag har försökt få tag i dig, men inte lyckats. Vore tacksam om du kunde ta kontakt med mig.

2009-04-28 @ 14:07:13
Postat av: Firre

Ja du... det finns väldigt stora skillnader på Ryssland och Ukraina.. allt från kultur, språk, mentalitet till ekonomi och politik.

2009-04-28 @ 19:07:54
Postat av: Linda

Jag gillar din liknelse mellan Ukraina och Ryssland som en kebabpizza och en calzone :P "Båda är pizzor men med något olika fyllning" vackert sagt... HaHa

2009-04-28 @ 21:58:16
URL: http://linda.blogg.se/
Postat av: Örjan SV:Emelie

SV: Tack Emelie, för ditt visade stöd! Jag håller med dig... det är lika svårt att förstå för mig. SMS'et på bilden i inlägget är dock väldigt olyckligt, det blev ju inte så värst mycket till samtal då jag fick total blackout och bara satt där och flåsade rakt in i luren, sjukt pinsamt. Livet är verkligen inte lätt.



Riktigt fin blogg du hade förresten! Värd att kolla in... http://gemigenchans.blogg.se/

Kram

Din Örjan

2009-04-28 @ 23:54:00
URL: http://minakulor.blogg.se/
Postat av: Örjan SV:Emelie

SV: Tack Emelie, för ditt visade stöd! Jag håller med dig... det är lika svårt att förstå för mig. SMS'et på bilden i inlägget är dock väldigt olyckligt, det blev ju inte så värst mycket till samtal då jag fick total blackout och bara satt där och flåsade rakt in i luren, sjukt pinsamt. Livet är verkligen inte lätt.



Riktigt fin blogg du hade förresten! Värd att kolla in... http://gemigenchans.blogg.se/2009/april/varfor-isabella.html

Kram

Din Örjan

2009-04-28 @ 23:55:53
URL: http://minakulor.blogg.se/
Postat av: Lizette

Hej! Tycker din blogg är så himla rolig, fortsätt! Älskar dina Blondinbella-videor :)

2009-04-29 @ 18:08:48
Postat av: Anonym

hot and cold.. tralalalalalala

2009-04-30 @ 11:46:06
Postat av: Anonym

otakt som fan den där låten... men den sätter sig på hjärnan ändå

2009-05-13 @ 12:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0