Gomorron Stockholm!

Nu är det morgon och morgonsolen skiner över Stockholm och Isabella. Jag är då ingen morgonmänniska men Lasse lyckades slita upp mig vid 11-tiden! Sedan dess har vi glidit runt i hans jeep i Stockholms innerstad. Mycket bilar är det och jag måste säga att dom skrämmer mig lite. Får se om jag vågar ge mig på tunnelbanan lite senare, väntar nog med det tills imorgon.

Har ni några tips på sevärdheter? Och framförallt på bra matställen... jag börjar bli rejält hungrig, bilfärden har tagit mycket på krafterna.

Jag har också med mig min digitalkamera så jag kommer sen lägga upp mina bästa semesterbilder här på bloggen. Kram

Edit: bifogar lite bilder...

tunnelbanestation

Tunnelbanestation Fridhemsplan med konst som reklam.


Busstur

Busstur över bro med buss. Fint väder.


mat

Lunch hos Lasse. Tyvärr något ransonerat. Men hällde sedan på massa räksallad och rostad lök, så då vart det lite bättre. Ingen veckans maträtt direkt, men ändå.


min blogg

Bild på min blogg.


Edit 2: Sv: Anonym:

Tack för tipset! Lasse och jag besökte fakstiskt Vällingby efter att ha fått ditt tips. Stort torg och många butiker. Jag spelade lite på Jackvegas-maskin i en tobaksaffär. Vi passade även på att gå förbi ClasOhlson för att köpa en miniräknare till Lasse. Han behöver en när han ska ut och resa och räkna på valutorna. Fint väder och väldigt trevligt.

Vällingby


Edit 3: Sv: MikeyM:

Nej, kan inte påstå att jag vart mätt på det. Så jag gick och köpte en kebabtallrik också. Enligt Lasse har dom den godaste kebaben i stan. Gott!

Kebab


Kommentarer
Postat av: elsa

Du kan ju alt besöka stockholms stora stolthet, Kaknästornet!

2009-04-06 @ 13:43:29
Postat av: Anonym

vällingby centrum kanske?

2009-04-06 @ 15:54:57
Postat av: Stimmitan

Hej! Jag hittade en grymt roligt ny sajt! haha, besök den!



http://www.torrhumor.com/

2009-04-06 @ 16:00:02
URL: http://www.torrhumor.com
Postat av: Anonym

Stimmitan är bög

2009-04-06 @ 22:27:55
Postat av: MikeyM

Vart du mätt på den där lunchen verkligen?

2009-04-07 @ 14:55:07
Postat av: Anonym

var inte du typ pank örjan?konstigt att du har råd m så mkt mat o nöjen bara...

2009-04-07 @ 17:28:11
Postat av: Anonym

den där kärringen i vällingby centrum stirrade verkligen på dig. du måste avra ett riktigt fetto!

2009-04-09 @ 14:46:59
Postat av: Falaffelkungen

Är Kebaben från Falaffelkungen? Annars eren inte stans bästa!

2009-04-15 @ 18:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0