En timmes bantning

Idag var jag hos doktorn igen och vägde mig. Tydligen hade jag gått upp ytterligare 5kg sen sist. Han sa att den här utvecklingen inte alls är hållbar i längden och om jag inte börjar äta nyttigare och mindre portioner så kommer jag snart inte orka ta mig upp ur sängen på morgonen. Den meningen skrämde mig lite... vem ska då ge mig mat?

När jag kom hem bestämde jag mig genast för att göra något drastiskt åt mitt liv genom att inte äta eller dricka något överhuvud taget tills jag blivit smal för att sedan kunna börja äta som vanligt igen.

Den tanken lät ju väldigt bra för stunden men efter någon halvtimme började jag lite smått inse att det inte går att leva utan mat, chokladsås och ostbågar. Och efter en timme sprang jag in i köket för att pressa i mig en massa chokladkakor som om jag inte hade ätit något på två hela veckor för att kompensera denna hemska tanke. Magen är inget att leka med!

Kenza gillar maränger
Hon verkar verkligen gilla maränger och det gör jag med.

Det var när jag satt och läste på Kenzas blogg och såg den här bilden som jag insåg vilket hemskt beslut bantningen var... Hon hade gjort en riktigt underbar chokladpudding med grädde och maränger. Det skulle inte sitta fel nu. Synd bara att hon bor så långt bort :-(

Det får bli en annan dag kanske...

Länk till Kenza's blogg, Klicka Här! eller så finns hennes länk under "Länkar" i sidomenyn.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Ville bara påminna dig om läsa din mail på andrahand.se. Vi är två tjejer som har mailat angående din lägenhet i Sthlm? Vore bra om vi kunde få svar.



Tack på förhand.



Anna och Sara

2009-08-22 @ 00:10:04
Postat av: Anonym

hej örjan!



jag är en tjej från dalarna, malung försöker få tag på boende i stockholm. undrar om du har hyrt ut din lägnehet, annars är jag väldigt intresserad! maila gärna mig!



tack och hej C.

2009-08-22 @ 14:50:40
Postat av: Anonym

Hej

Det blev ett mycket högre tryck på lägenheten än väntat och tyvärr så blev den redan upptagen för någon månad sen. Ber om ursäkt att annonsen fortfarande ligger uppe (vet inte hur jag tar bort den). Fortsatta lycka till, till er alla!

Kramar

/Örjan

2009-08-23 @ 20:57:43
Postat av: Örjan

Hej

Det blev ett mycket högre tryck på lägenheten än väntat och tyvärr så blev den redan upptagen för någon månad sen. Ber om ursäkt att annonsen fortfarande ligger uppe (vet inte hur jag tar bort den). Fortsatta lycka till, till er alla!

Kramar

/Örjan

2009-08-23 @ 20:58:40
URL: http://minakulor.blogg.se/
Postat av: simone

Jamen hörru! Du måste lyssna på läkaren ser du :/ Läkarvården är hemsk idag, och blir det illa för dig så vore det hemskt synd :/

2009-08-25 @ 23:27:20
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Ragnar

Det finns faktiskt <a href="http://bantningsforum.se/288/Olika-dieter.html">dieter</a> där man kan äta och gå ner i vikt!

2009-08-28 @ 20:02:36
URL: http://bantningsforum.se
Postat av: HansAfClaes

Helt rätt Ragnar!



Sen kan man ju diskutera vad som är "rätt" och "fel", samt om det ens finns något "rätt" och "fel". Jag har då åsikten att träning ändå är bäst. Med tillräckligt bra träning kan man käka i princip hurusom och inte riskera bli överviktig. Dock ska man också förstå att dieter och träning kan ha olika mål och nödvändigtvis inte fylla samma funktion. Ex kan vissa dieter kan vara bra i detox-syften och träning i kroppsunderhållssyften. En sund livsstil med god träning = långt, starkt och välmående liv.



Så Örjan, ge dig ut i motionsspåret vetja!

2009-08-29 @ 14:17:57
Postat av: Bantningspiller

nice blog

2010-09-27 @ 12:41:58
URL: http://www.thermapower.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0