Gunnar Wiklund är död

Jag hittade en gammal tidning imorse när jag letade efter mynt under soffdynorna. Där såg jag den fasansfulla nyheten att Gunnar Wiklund, en av Sveriges mest kända och älskade artist är död.

Gunnar Wiklund - Död
Hur kan jag ha missat detta? Har tidningen legat oläst
i min soffa sedan 1989? Och vart kommer den ifrån?
Fårgorna är många...


Han somnade in den 26e september 1989 men jag upptäckte det inte förens idag. Jag som väntat så länge på att han återigen ska komma upp till Östersund för en spelning. Han har skrivit många bra och mycket originella låtar och han är en av mina absoluta favoriter. Därför väljer jag att lägga upp några av hans underbara låtar på Youtube för att hedra honom... Man blir alldeles varm i hela kroppen av hans ljuva stämma. Det är verkligen att man får gåshud så fort han börjar sjunga. Han var ju så underbar...

Gunnar Wiklund - Jag Söker Efter Ord
Det här måste vara det absolut tyngsta och mest kraftulla låtstycke jag
någonsin hört. Han är ett Geni!

Gunnar Wiklund - Mest Av Allt


Jag säger bara gåshud.

Jag ler och är glad nu när jag hör hans musik igen men på samma gång gråter jag i frustation för jag hela tiden blir påmind om att han är död. Jag tror inte jag har mått såhär konstigt och svängigt någon gång. Mina känslor kan nog beskrivas hur en anorektiker skulle känna sig med bulimi.

Länk till en annan låt av Gunnar Wiklund och mitt bildspel till Bella. Hittas Här!


Kommentarer
Postat av: bärra

Vilken jävla stämma säger jag bara!

2009-08-07 @ 23:52:38
URL: http://paddlaren.blogspot.com/
Postat av: Anette Åsell

Hejsan, detta kanske kommer se lite konstigt ut men jag såg att du hade en lägenhet ute på andrahand.se men jag e inte medlem så kan inte kontakta dig..

jag e från östersund o bott i sthlm sen två år tillbaka och behöver nu en ny bostad.

kontakta mig gärna om lägenheten finns kvar!

Anette Åsell

[email protected]

2009-08-10 @ 20:03:37
Postat av: Peter Dufvenberg (Wiklund)

Hej Örjan! Gunnar var min morbror, och av olyckliga omständigheter så missade jag begravning och allt.Så jag har en fråga om du inte skulle kunna skicka mig en kopia av repotaget och framsidan av Expressen. Om du har den kvar, jag skulle vara dig evigt tacksam. MVH Peter Dufvenberg.

[email protected]

2009-11-14 @ 22:54:12
Postat av: Örjan

SV:Peter, tyvärr så har jag inte kvar tidningen längre. Hade jag haft den så hade jag givetvis skickat den till dig. Gunnar är/var en av mina absoluta svenska favoritartister genom tiderna. Hans röst är oslagbar. Jag tror att man kan kontakta tidningen så har "dom" eller "något arkiv" skyldighet trycka upp den igen mot en liten summa. Lycka till!

MVH

/Örjan

2009-11-15 @ 00:32:11
URL: http://minakulor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0