V.19 Mikrovågsbullar

Idag är det onsdag eller torsdag så därför är det dags att kora veckans maträtt! I brist på kreativitet när jag var inne i Östersund för att handla mat köpte jag bara ett par påsar djupfrysta kanelbullar. Men det var gott det med till lunch.

Det är inte världens lättaste att tillaga och värma upp djupfrysta kanelbullar i en mikrovågsugn, de blir antingen för varma, för hårda, för torra, för fuktiga eller så är de fortfarande djupfrysta när de är klara.

Hemligheten är att lämna platsen i mitten på tallriken tom. Jag vet att det är väldigt frestande att lägga en bulle på den tomma, alldeles ensamma, övergivna ytan i mitten men i bakhuvudet tänker jag att man kan ju alltid värma på en till tallrik med bullar när den första är slut.

Mikrovågsbullar
Och vips, cirkeln är sluten!

Tillagning:

1, Lägg upp 6st kanelbullar i en cirkel på en tallrik (lämna platsen i mitten tom)
2, Ställ in tallriken i mikron.
3, Sätt på mikron på full effekt (för att bullarna ska vara klara så snabbt som möjligt).
4, Tag ut bullarna efter 25-30s för att sedan frossa in i 7'e himlen.

ALTERNATIVT: Fyll den tomma cirkeln med något trevligt tillbehör så som dipp mm... i mitt fall ketchup.


Kommentarer
Postat av: en orolig

Örjan. Jag brukar göra microbullstallrikar om 8 bullar. Är jag onormal?

2009-07-03 @ 07:31:13
Postat av: Örjan

Ja man skulle kunna säga att du är lite avvikande och jag rekommenderar verkligen att du börjar ha 6 bullar/tallrik. Hur brukar dina bullar bli?

Kram

Örjan

2009-07-03 @ 13:49:54
URL: http://minakulor.blogg.se/
Postat av: Bengan

Jag håller med dig Örjan Ketchup passar till precis allt, spagetti, kanelbullar, gummibjörnar... listan kan göras lång.

//Bengan den alternativa människan

2009-07-06 @ 16:12:04
URL: http://flahback.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0