Ditt ingrodda mysmärke

Jag börjar bli väldigt orolig över min bortsprungna katt, Isabella. Jag har inte sätt henne nu på snart två hela veckor och hennes ingrodda mysmärke bredvid mig här i sängen har börjat försvinna. Jag saknar henne sååå...

Varje kväll innan jag lägger mig runt 3-4-tiden ställer jag mig några minuter på dörrmattan utanför huset, spanar in mot den mörka skogen och väntar ivrigt på att hon ska hitta hem, men hon kommer aldrig... Jag går sedan in igen och lägger mig i sängen och stryker min hand mot hennes ingrodda liggmärke för att försöka känna hennes närhet enda tills jag somnar.

Vart kan hon ha tagit vägen? Har hon gott vilse ute i skogen? träffat någon annan? Eller kanske till och med råkat tagit sig utomlands?

- Has anyone seen a black cat that respond to Isabella? (Engelska)

- Quelqu'un at-il vu un chat noir qui répondent à Isabella? (Franska)

- 有没有人看到黑猫响应伊莎贝拉? (Kinesiska)

- Hat jemand gesehen, dass eine schwarze Katze auf Isabella? (Tyska)


Min katt Isabella
Ett gammalt foto från
när vi möttes
för första gången.

EDIT: (glömde den polska översättningen)

- Czy ktoś widział czarnych kotów, które odpowiadają na Isabella?


Kommentarer
Postat av: Anonym

finns massa katter som behöver nytt hem..fixa en ny dvs?

2009-05-02 @ 00:21:09
Postat av: ♥♥♥Annapanna♥♥♥

haha, ingrodda mysmärke... :p

2009-05-02 @ 01:54:20
Postat av: M-lo

Hur har du översatt det här? Både tyskan och franskan är ganska skumt grammatiskt.

2009-05-10 @ 17:04:49
Postat av: JanE

Förstår att du saknar din katt... den var/är fin.

2009-05-13 @ 12:19:54
Postat av: Anonym

skaffa ett får istället... bääää bääää

2009-05-13 @ 12:31:25
Postat av: Julia

Örjan, googla efter sajter på nätet där man kan efterlysa försvunna djur och lägg in annonser överallt.

2009-05-21 @ 01:04:43
Postat av: Örjan SV:Julia

SV: Tack Julia! det har jag faktiskt inte tänkt på.

Kramar & Pussar

Din Örjan

2009-05-21 @ 01:45:07
URL: http://minakulor.blogg.se/
Postat av: Julia

Varsågod! Min plikt som skogalv är att hjälpa bortsprugna djur hem igen.

Leta också i stängda utrymmen som hon kan ha smitit in i, källare, vedbodar, bortresta grannar, vindar etc.

Sen tycker jag Jannes beteende när du skulle hämta hem henne var lite skumt, tror att han vet mer om katten än vad han förtäljer, vad tror du? Samtala med honom igen, går det inte så snoka lite extra runt hans hus.



Kram,

Julia

2009-05-23 @ 00:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0