V.16 Sirapstallrik hos Conny

De senaste veckorna har jag vart lite dålig med att kora veckans maträtt och jag ska försöka bli bättre på det.

Idag var jag inne i stan igen och bestämde mig för att äta på Connys restaurang. Eftersom veckans maträtt ska vara hemlagad mat så beställde jag in olika delar från olika maträtter på menyn för att sedan komponera min alldeles egna maträtt.

Det blev en pommesfrites-tallrik med en ost- och skink- fylld rostmacka. Jag hällde även på lite lönnsirap som egentligen var till för pannkakorna men jag tyckte det passade bra ändå. Tyvärr hällde jag nog på lite för mycket sirap annars var maten GULD!


Från uteserveringen hos Conny, idag var det fint väder.

Innehåll:

● En pommesfrites-tallrik
● En ost- och skink- fylld rostmacka som även är toppad med smältost
● Lönnsirap (kan nästan aldrig bli fel)


Kommentarer
Postat av: Plutten

Dude, är det inte vecka 20 nu?

2009-05-15 @ 00:18:49
Postat av: Anonym

Plutten: Om du kollar in Örjans tidigare "Veckans maträtter" så inser du nog mönstret. Det är v 16 för Örjan så att säga.

2009-05-15 @ 15:58:01
Postat av: Elli

Shit pommesfrites!!!Det va inte dåligt me sirap!!

2009-05-15 @ 17:29:56
URL: http://elli82.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mums det ser oerhört smaskigt ut:)

2009-05-15 @ 21:45:05
Postat av: Anonym

hur länge räckte maten? Dvs hur lång tid tog d för dig att äta upp allt?

2009-05-16 @ 13:39:18
Postat av: Örjan SV:Anonym

Det tog väll en kvart eller så... Det svåra var att få i sig all sirap när man bara hade en gaffel. Men det löste jag lätt med att tippa tallriken mot munnen och hälla, ungefär som när man äter soppa.

Kram

Din Örjan

2009-05-16 @ 18:42:27
URL: http://minakulor.blogg.se/
Postat av: Anonym

moaaaat

2009-05-19 @ 00:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0