V.20 Svensk husman med en touch av Mexiko

Idag är jag riktigt trött trots att jag mestadels har legat och sovit hela veckan men det är skönt att det är helg så man äntligen kan vila ut! Synd bara att det är måndag redan imorgon…

Hur som helst orkade jag inte åka in till Östersund för att handla mat idag så istället började jag leta runt i kylskåpet och skafferiet efter bortglömda, överblivna läckerheter från tidigare i veckan.

Jag upptäckte att med bara några få ingredienser som man nästan alltid har hemma kan man laga denna kulinariska matupplevelse. Men kan väll säga att det är svensk husmanskost men med en liten "touch" av det mexikanska köket.

Tortillachips med denniskorv
Det är tortillachips, smält prästost och hackad denniskorv toppad med
en minst sagt spännande brytning av Felix Ketchup.

Tillagning:

1, Häll en påse tortillachips i en skål
2, Hacka denniskorven i lagom stora bitar och lägg dom i skålen
3, Hyvla av den mängd ost som verkar passa för stunden
4, Blanda!
5, Ställ in i mikrovågsugnen på maxeffekt Ca. 3-4 minuter.
6, Toppa med ketchup. Klar!

Total tillredning Ca. 10min.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gör en kokbok!

2009-09-28 @ 12:53:42
Postat av: fröken elin

det såg ostigt ut!



haha jaooo men kan inte gö videobloggar vet ej hur man gör, annars så!

2009-09-28 @ 13:46:06
URL: http://frokenelin.blogg.se/
Postat av: Franz Van Der Slick

Jo jag är också väldigt svag för smältost. Har dock aldirg varit i mexiko.



//Franz

2009-09-30 @ 20:12:24
Postat av: Anonym

örjan, v20?! Det stämmer ju inte.

2009-10-01 @ 07:56:50
Postat av: Anonym

Finns du på riktigt??!

2009-10-01 @ 20:49:49
Postat av: Jessica

Åh va synd, men det kommer flera ;)

2009-10-02 @ 20:56:31
URL: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0