Örjan (L) buffé = SANT

Idag var den stora dagen! Dagen då kinarestaurangen kl 1100 skulle öppnas i ny regi med nya ägare.

Jag har haft lite problem med de förra ägarna. För ca tre år sen åt jag deras lunchbuffé och lyckades proppa i mig 22 tallrikar och 12 glas läsk. Sedan dess har jag inte varit välkommen åter. Men idag är det nya ägare och nya chanser till att bli en omtyckt stammis!

Redan klockan 0900 satt jag på moppen på väg till stan. Prick klockan 11 öppnades dörrarna och ut välvde en gudomlig doft av lunchbuffé. Munnen vattnades. De nya ägarna kände inte igen mig och jag betalade glatt 75 kr. Resten är historia.

Örjan (L) Kinabuffe!

10 tallrikar mat och 6 glas Cola samt 2 småtallrikar grönsaker. JAG ÄLSKAR BUFFÈ, DET ÄR MIN FAVORITRÄTT! Måste erkänna att salladen mest var för syns skull. Jag kunde ha fått i mig lite mer friterade räkor, men vågade inte - vill ju inte bli portad igen!

Mätt och belåten tog jag moppen hem. Klockan 16 var jag hemma igen. Hel utmattad av den fullspäckade dagen somnade jag en stund  i soffan tillsammans med katterna. Jag vaknade för  en halvtimme sen av att magen kurrade och lät. Det var som om de skrek efter mer gudmolig buffémat. Så nu till frågan: kan man gå tillbaka till restaurangen och äta mer eller måste man betala igen? Misstänker att man måste betala igen, men hade jag vetat om att magen skulle skrika efter mer så hade jag ju kunnat ta min tupplur där för att sedan äta mer. Jaja, man lär sig så länge man lever...

Kommentarer
Postat av: Berg

HAHAHAHA buffé är också min favoriträtt! 22 tallrikar är inte illa ;D

2009-04-20 @ 20:51:27
Postat av: Bengan

Gahhhh, friterad kyckling...

2009-04-21 @ 19:35:47
URL: http://flashback.info
Postat av: Anonym

Kunde du itne proppa i dig mer asså?!

2009-04-23 @ 18:17:51
Postat av: Anonym

Kan man bli portad?

2009-05-13 @ 12:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0