Beach 2010

Jag har ju som några vet ett litet överviktsproblem som doktorn alltid pratar om när jag är där på kontinuerliga hälsokontroller. Han påpekar alltid mina matvanor och tycker jag äter för fet mat och för mycket "kolhydrater?"

Men för en tid sedan läste jag löpsedeln på tidningen expressen där det stod "ät så mycket du vill, gå ner i vikt". Jag är inte så insatt men det var med betoningar på att äta just fet mat och mycket kött. Det är ju i princip det enda jag äter, så mitt problem är alltså att jag äter för lite. Tänk om min doktor sagt det redan för 6år sedan då mina regelbundna hälsokontroller började. Och jag som alltid försökt skära ner på maten i mina kortvariga bantningsperioder.

Så imorgon börjar mitt nya liv, sluta äta regelbundet och inte tänka på vikten när jag väljer mat eller i vilka mängder. Beach 2010 here I come!

Nu är det dags för kvällsmat i sängen igen... jag råkade bränna smörgåsarna lite men det fixade jag med en stor klick bearnaisesås...

   

Rostmackor à la smältost, skinka och bearnaisesås.


Kommentarer
Postat av: Linda

Det blir spännade att se om resultatet kommer motsvara dina förväntningar...

2009-03-11 @ 17:12:12
Postat av: QWERTY

Bea-sås... det e fan kärlek! Bea fixar allt, nu e det tom bevisat :D.

2009-03-11 @ 17:27:08
Postat av: Smith

Äckligt så att det vattnas!

2009-03-11 @ 17:57:33
Postat av: Anonym

Du har stavat fel på beach.

2009-03-11 @ 18:00:02
Postat av: Veronica

Det är ju inte direkt nån Nobelmiddag

2009-03-11 @ 21:13:50
Postat av: Plato

Jag gjorde samma sak... Jag kan inte lämna min lägenhet mer.. Om jag skulle dö av en hjärtattack skulle de behöva hämta en kranbil och lyfta ut mig genom balkongfönstret som är lika stort som en bil... Gör inte samma misstag som mig för guds skull!! låt BEA såsen vara!

2009-03-12 @ 12:00:24
Postat av: pellepung

fyyfan vilka bomber. jag hade fått 3 hjärtattacker och hjärtstillestånd i 20 dar efter den frukosten!

Vanlig hederlig ost räcker på en grov macka!

2009-03-14 @ 08:52:46
Postat av: :D

Ser att du ligger i hårdträning ja. HAHAHAHAAHAHAHA

2009-03-19 @ 00:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0