En känsloladdad morgon

Imorse gick jag som vanligt runt och letade efter Isabella.  Det hade snöat en halvmeter nysnö, men det hindrade mig inte!  Hon hade vart borta i snart 72 timmar utan mat, värme och kärlek. Tiden började rinna ut och jag fick inte ge upp!

Jag bestämde mig för att inte återvända hem till maja förrän jag funnit min käresta.

Snöovädret började bli värre och efter en halvtimme konstaterade jag att jag var vilse. Jag gick runt i cirklar och tillslut kurade jag ihop mig under en buske för att försöka hålla värmen, jag fällde en tår, darrade och började ge upp allt hopp, skulle jag aldrig få se dig igen?

Men tanken på dig höll mig varm och gav mig krafterna tillbaka. Jag ställde mig upp och sprang rakt in i den mörka skogen.

Tårarna och svetten rann över min blöta, leriga kropp. Efter att ha sprungit runt i skogen i timmar genom taggbuskar, leriga vattendrag och djupa snår såg jag att jag var en 40 meter bort från min grannes hus.

Jag tyckte jag såg en katt röra sig inifrån fönstret men ville inte väcka onödig uppmärksamhet så efter en halvtimmes smygande genom skogen fram till fönsterkarmen, tittade jag in. Där satt en katt. Hon jamade till och jag var säker. Det måste vara min svarta, skelgöda, Isabella!  Vilken lycka!

Efter att ha vilat upp, torkat tårarna och känslorna lagt sig samlade jag mina krafter och knackade på hos Janne. Han påstog att han hade hittat henne i förrgår morse men att det inte var samma katt som jag köpt av honom ett par dagar innan. Jag var ytterst tveksam då hon var lika svart, skelögd och hade samma underbara doft som bara Isabella har.

Efter en timmes diskussion och hårda förhandlingar kom vi överens. Jag fick min Isabella, och Janne fick mina ca 100 nr av DN och min nyinköpta Aladdinkartong. Det var ett lätt men samtigigt ett tungt beslut att fatta. Mina ca 100nr av DN kändes som den starkaste varan bland mina annonser och Aladdinkartongen sprängfylld med choklad var ju fortfarande untouched.

Hur som helst, nu ligger jag här med mina katter på fårskinnspläden och myser hemma i värmen framför brasan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har blivit lurad! Helt uppenbart att grannen snott din katt för att kunna sälja den igen. Tycker du ska göra en räd och sno tillbaka de saker som din granne lurade till sig. Uppföljning tack!

2009-03-10 @ 20:26:17
Postat av: Mange

Du har blivit lurad! Helt uppenbart att grannen snott din katt för att kunna sälja den igen. Tycker du ska göra en räd och sno tillbaka de saker som din granne lurade till sig. Uppföljning tack!

2009-03-10 @ 20:26:41
Postat av: Mange

Fukk, dubbelinlägg... Webbläsaren som fukkar. Sorry.

2009-03-10 @ 20:27:40
Postat av: Plato

Skönt att du har fått tillbaka din katt nu iallafall. Nu kommer jag kunna sova inatt ialalfall.. !

2009-03-10 @ 21:52:23
Postat av: Mia

Örjan, om du skulle göra detta varje dag så vore den där Örjan-Beach-2010 realism.

2009-03-10 @ 22:27:27
Postat av: Anonym

Jag tror inte speciellt många i Östersund läser DN. Snarare skulle han haft ca 100 nr av Östersundsposten. Hade varit lite roligare då.

2009-03-10 @ 23:12:12
Postat av: Wilma

Vad grundar du det på anonym? Bor själv inte i någon storstad och prenumererar minsann på DN. Är student och får den för ca 5 kr/dag.



Hoppas katterna nu stannar hos dig Örjan. Ett tips: skäm bort dem lite extra de kommande dagarna. Utomhuskatter håller till där de får mat.

2009-03-10 @ 23:33:54
Postat av: Kenneth

Den där Alladin-asken måste ha svidit. Måste återkoppla på mitt senaste inlägg: kan bara konstatera att dina utfodringsproblem nu fördubblats. ;)

2009-03-10 @ 23:42:32
Postat av: Anonym

zzzzzzzzzzz

2009-03-19 @ 00:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0