Sommartid... igen

Glömde ställa om klockan till sommartid, fattar inte hur jag kan ha missat det i år IGEN! Jag brukar i för sig sällan använda klockor men när jag gör det så brukar det vara nåt ganska viktigt.

Så imorse ringde klockan vid vad jag trodde var runt 13-tiden. Jag åt lite chips och drog vidare in till byn på moppen för att gå på månadens kontinuerliga läkarbesök kl14:00

När jag kom fram och satte mig i vänterummet såg jag att klockan där var 14:50. Jag satt och funderade ett tag och fick inte tiden att gå ihop. Efter några minuter sattes min kropp i chocktillstånd då jag insåg att jag stigit upp en timme för sent, jag blev helt skakis och spydde upp frukosten över golvet. Jag skyllde på vinterkräksjukan och fick en ny tid nu på torsdag.

I allt inferno hann jag fota allt innan jag åkte hem igen...

(Klicka för större bild)

Varför har man vintertid/sommartid egentligen? jag ser absolut ingen nytta med det systemet över huvud taget! Och varför är det 7 dagar på en vecka och inte 10 - som hade varit mycket mer logiskt?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du borde ha kommit en timme försent, synd bara att hela bloggen är fejk så...

2009-03-31 @ 01:25:49
Postat av: EllE

måste erkänna Örjan..jag är lite små kär ..i dig och din blogg.. men shh säg inte de till min pojkvän, för jag vet att du känner honom..

2009-03-31 @ 22:46:03
Postat av: Örjan SV:EllE

Jag är nog lite småkär i dig också. Är du också medlem på SprayDate?

Puss...

Din Örjan

2009-04-01 @ 18:25:03
URL: http://minakulor.blogg.se/
Postat av: EllE

Nej de är jag tyvärr inte, jag har ju pojkvän som sagt, men jag är villig att vänsterprassla lite om de är ok med dig ? /kyss

2009-04-02 @ 21:09:16
Postat av: Anonym

It's gettin' hot in here...

2009-04-02 @ 21:41:52
Postat av: Anonym

kör på unixtime istället då...

2009-04-02 @ 23:50:19
Postat av: mojje

Fin bild att se nu på lunchen! Tack!

2009-04-15 @ 14:36:32
Postat av: Bengan

Jag håller med dig. 7 dagar på en vecka är idioti, 10 ska det va! PUNKT

2009-04-17 @ 23:57:56
URL: http://https://www.flashback.info/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0