Trisslotter, lurad?

Idag va det den 25:e och det var äntligen löning! Denna månad låg socialbidraget på hela 6867kr, så jag kände mig ganska rik. Jag har väll det ganska gott ställt men har alltid undrat hur man ska göra för att tjäna lite extra. Så jag fick idén om att köpa extremt många trisslotter. Nån av dom måste ju innehålla en riktig högvinst. Jag gick till tobakskiosken inne i byn och köpte 160st trisslotter för 4000kr. Som Bosse i kassan sa, "fan va smart Örjan!", Vilket jag bara kunde hålla med om.

När jag kom hem började jag ivrigt skrapa mina lotter och efter 8 timmars skrap och kontrollcheckar hela eftermiddagen insåg jag att det måste vara nåt fel. Och efter flertalet kontrollräkningar inser jag att jag bara vunnit 1775kr. Miniräknaren ljuger inte. (köpt på Clas Ohlson Sundsvall).

Jag har mejlat Svenskaspel AB om problemet och återkommer inom kort...


Kommentarer
Postat av: Raggmunk

Örjan Lurad! Svenskaspel bedrar folk på pengar för att gå med vinst :O

2009-03-26 @ 00:38:27
Postat av: Bengan

Sånna som dig förtjänar inte bidag!

2009-03-26 @ 00:44:13
Postat av: Dummerjöns

Dummerjöns! Meningen med lotterier är att den som säljer lotterna ska gå i vinst, inte den som köper dem. Med andra ord så går man - i teorin - aldrig plus med att köpa lotter.

2009-03-26 @ 08:49:08
Postat av: robban

går du på soc och köper lotter för 4000spänn du måste va helt dum i huve.....

2009-04-05 @ 16:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0