1'a December

Upptäckte idag att det redan är den 1’a december imorgon, alltså bara 13min kvar. Har däför intagit mysställning med en av katterna och en filt i fåtöljen och laddar med Carola – Christmas in Betlehem. Jag måste säga att stämningen är på gång nu. Snart är julen här!

Jag fick reda på allt det här i eftermiddags efter en lång diskussion med Janne inne på konsum. Han påstod att det redan hade varit den första advent den 29e medans jag var helt säker på det var den 1’a, alltså inte förens imorgon. Det visade sig att det var Janne som hade rätt efter att tjejen i caféhörnan lagt sig i diskussionen mot min vilja.

Så nu funderar jag över varför man firar den första den 29’e!? Känns ju idiotiskt. Undrar vem som kommit på det här. Janne sa att det förmodligen var Jesus och att han inte kan ha varit helt klar i skallen. Jag kan inget annat än att hålla med för det här känns ju inte riktigt helt genomtänkt av honom.


Carola, kvinnan med det konstanta leendet och djupet i dom glittrande ögonen.
Nu är julen på G! Bara Arne Weise som fattas nu, är han död?

EDIT: Jag har dessutom laddat med 3 chokladkalendrar. Köper nog ett par till senare i veckan, brukar bli billigare närmare julafton.


Kommentarer
Postat av: Anonym

ÖRJAN

2009-12-17 @ 12:53:50
Postat av: Erik

Carola ären riktig kvinna det!

2010-01-07 @ 23:42:19
URL: http://erik785.blogg.se/
Postat av: Bengan SV:Erik

Uuugh

2010-01-08 @ 00:00:36
URL: http://flashback.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0