Konsten att dansa Disco-dans

Nu ikväll har jag en gång för alla försökt ge mig på disco-dans och det är verkligen inte lätt med alla rörelser speciellt när de kommer samtidigt.

Som tur hittade jag en ganska bra finsk instruktionsvideo på Youtube där dom noggrant ända från början går igenom grunderna så att man lättare förstår alla steg och armsvängningar som kommer efter dom första två minuterarna när dom skruvar upp tempot, drar igång musiken och dansgolvet fylls...

Det är först då man känner hur allt växer. Det här är bra! Man lever sig in, vickar lite mer fram och tillbaka samtidigt som man tar ut en sväng lite extra med armen. Och där ökade min självkänsla ett snäpp. Är jag redo för lördagsdisco på dansbanan? Ja men ändå nej, så kanske? Måste nog öva lite mer och leta upp någon mer instruktionsvideo för kreativ inspiration.


Nackdelen med videon är att jag inte förstår finska så bra eller i över huvud
taget. Men jag tycker ändå att den i sin helhet verkar vara ganska bra och
heltäckande. Kan man det dom går igenom så är man trots allt redo för ett
dansgolv och för det behöver man inte kunna finska.

Nu ska jag lägga mig i sängen och bara mysa och finnas till och lyssna på min nyinköpta singel av Tommy Nilsson, dina färger var blå.


Kommentarer
Postat av: Anonym

lol

2009-11-03 @ 18:05:04
Postat av: Anonym

Jag vill också kunna dansa så.

2009-11-04 @ 11:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0