"Svininfluensan" oroar mig

De senaste veckorna har jag hört allt mer och mer om något som kallas för svininfluensan från forum och andra bloggar med mera och jag börjar bli riktigt orolig.

Enligt en tidning som heter Aftonbladet så är det ett ”virus” som är en kombination av grisar, fåglar och människor. Det lät ytterst skrämmande. Hur kan detta gått till? Parning var det ända som dök upp i mitt huvud... Man blir i alla fall riktigt rädd och folk verkar dö hit och dit, t.o.m. Britta som bor några hus bort dog för någon vecka sen av en hjärtinfarkt. Det var nog i och för sig mer åldersrelaterat. Men rädd blir man.

Sjukdomen verkar främst drabba folk som bor i storstäder vilket känns riktigt skönt eftersom jag bor ett par mil utanför Östersund. Så egentligen borde man kanske köpa upp ett par pallar konservburkar och fryspizzor för att sedan stanna kvar hemma och isolera sig ute i skogen över vintern tills allt har lugnat ner sig igen inne i storstäderna.

Grisen Babe
Grisen ”Babe”, från filmen Babe.
(bilden var inte lätt att hitta,
varför visar google bara
nakna tjejer?)


Kommentarer
Postat av: Bobby

Funderat på vaccination?

2009-09-05 @ 15:47:51
URL: http://www.puch-hobby.se/
Postat av: Anonym

du bor i vishan... Finns ingen svininfluensa där....

2009-09-05 @ 22:56:47
Postat av: Brüno

Skansens fel?

2009-09-08 @ 00:25:57
Postat av: isabella

lägg in fler bilder på dig själv då om du ska bevisa att du inte är fake :)

2009-09-11 @ 14:48:45
URL: http://subella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0