Tandläkaren

Idag var jag hos tandläkaren och det är verkligen inte ett av mina favoritställen att hälsa på.

Palle min tandman kom fram till att jag hade 3 hål som behövde lagas och 2 stycken början till hål. Jag är ju noga med att borsta tänderna regelbundet minst en gång om dagen så jag var ju lite chockad över resultatet. Men senare under undersökningen började jag fundera. Varför använder de en gigantisk syl som de trycker på tänderna!? Det känns ju nästan som om de trycker in små, små hål som de sedan väntar och hoppas på att de ska växa till sig tills nästa gång jag ska gå dit så de ska få en anledning att göra något.

Nästa gång ska jag nog bara nöja mig med en vanlig röntgen och sedan gå därifrån och hoppas jag aldrig mer kommer att behöva gå dit. Jag fick i alla fall en ny tid om tre veckor där de ska borra och laga mina tänder men jag funderar på att helt enkelt inte dyka upp för jag har ju inga som helst problem med de så kallade hålen som han påstår att jag har.

Tandkräm på tub
En bild på tandkräm på tub.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0