Sammanfattning - julafton 2009

Den här morgonen var jag ovanligt pigg, hade haft svårt att sova hela natten för jag var så spänd inför julafton.

En solglimt letade sig in i sovrummet genom fönstret. Kunde det va sant!? Jo det var det, det var julafton! Jag sprang upp från sängen ut i vardagsrummet och tittade ut mellan mina nyinköpta gardiner med julmotiv. Såg att det snöade ute, log och beundrade naturens storlagenhet, tände ett ljus och lyssnade på Carola christmas in Betlehem . Efter att ha tröttnat på fönstret la jag mig på fårskinnspläden och myste framför brasan med katterna och åt min sista chokladkalender tills det blev dags att öppna julklappar. I år fick jag en grillvante med tillhörande förkläde, hade hittat det på ÖB för ett par veckor sen. Precis vad jag ville ha.

Vid tre bänkade jag mig som varje år i tv-soffan och åt god julmat medans Kalle Ankas jul visades. Förstår mig bara inte på hur ”årets nyhet” kunde bli Toy Story 2!? Den har jag ju haft på VHS i snart 10 år. Ungefär där tyckte jag in en kassett med Arne Weise i videobandspelaren istället. Dagens tv håller verkligen inte längre.  Arne kan man lita på! Han bara sitter där och myser, tänder ett ljus, myser lite till och sen är julen slut. Precis som jag vill ha det. Sen är det dessutom alltid kul att kolla in hans nya slips även om den kanske inte är så ny längre eftersom man har börjat kolla på samma kasett varje år...

Mot kvällen såg jag att jag hade fått en julhälsning på SMS, blev glad och svarade. Kom sen på att det var jag som hade skickat den till mig själv. Haha det var trevligt i alla fall.


Avslutade dagen med att somna i soffan framför myrornas krig. Musiken i
bakgrunden tror jag är Amy Diamond - Julen är här.

Kommentarer
Postat av: Frida Rosqvist

Haha, jaså? Gick du & la dig så sent? Festat eller? ;D

2010-01-08 @ 20:33:24
URL: http://sweetybabe.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det där flåset du gör? mina tankar går bara mot en sak där och det är inte barnvänligt...

2010-01-10 @ 02:50:15
Postat av: Blondie

Hahahahahah no offence men det här är nog den mest tragiska blogg jag läst!! xD

2011-01-13 @ 12:56:45
Postat av: Anonym

Man hör katterna i abkgrunden också!

2011-03-28 @ 14:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0