V.18 Lunch på sjukhuset i Sundsvall

Nu är det nationaldagen i år igen! Blondinbella och Kenza har tagit studenten och hunnit haft utespring medans jag har legat här ensam i min sjukhussäng. Jag hade gärna velat vara med och delat deras glädje och jag är trött på att bara sitta här och titta rakt in i en vit vägg som jag har gjort mer eller mindre hela den senaste veckan.

Det ska bli skönt att jag får åka hem igen senare idag så jag äntligen kan återgå till mitt vanliga liv. Katterna måste sakna mig något enormt, som tur så har jag alltid en öppen säck kattmat framme där dom kan gå och äta lite som dom vill till skillnad från mig som har ätit väldigt dåligt de senaste dagarna medans jag har legat här på sjukan. Maten är ganska dålig men det är inte det som jag ser som problemet, måste man äta så måste man, utan det är snarare de extremt små portionerna och de endast FYRA måltiderna, varav bara en kan klassas som riktig mat som är problemet.

Min ekonomi håller inte riktigt ihop nu när min föda nästan till hälften består av mazariner som jag köper för 12kr styck i cafeterian. Jag hoppas verkligen nästa socialbidrag tar hänsyn till detta...

Här kommer i alla fall "veckans maträtt" i brist på andra alternativ:

Sjukhusmaten
Sjukhuslunchen från i går. (Den bästa hittills). Såsen var i alla fall
enormt god. Kan det möjligen ha varit bea?

Innehåll:

● En klick pulvermos
● En klick grön smet
● Ett stycke kött som inte är kött
● Och en muffinsform fylld vit sås (kan det föreställa bearnaise?)

Så man kan väll säga, "fattigt men med en touch av lyx".


Kommentarer
Postat av: Anonym

Uuhh... fan va vidrigt, jag lider med dig örjan.

2009-06-08 @ 00:14:12
Postat av: Anonym

jag lider med dig som så mönga gånger förr...

2009-06-08 @ 01:00:37
Postat av: eddy

du får ta igen all den goda maten sen när du kommer hem

2009-06-08 @ 07:29:27
Postat av: Amanda

Hoppas du mår bättre snart!

2009-06-08 @ 17:19:02
URL: http://peltoperaa.blogg.se/
Postat av: Magica

Stackars Örjan. jag ska sända en krya - på - dig - besvärjelse till dig i mina tankar. Om du vill kan jag förhäxa personalen på sjukhuset så att de serverar dig fläskfile och rödvinssås. Kyss!

2009-06-09 @ 10:52:32
URL: http://magicadespell.devote.se
Postat av: kicki

Ja det är verkligen jätte synd om en mega fet människa att inte få massa mega fet mat så man blir ännu större och dör.Vad är allternativet liksom? känner för att spy Kanske tar du min kommentar negativt men det bryr jag mig inte om du behöver banta.

2009-06-09 @ 18:32:19
Postat av: Men snälla

Kicki:Jag tycker synd om dig, för du är förmodligen helt blåst. Alla som har en IQ över 12 förstår att det här är en underbart rolig fejkblogg.

2009-06-09 @ 21:21:13
Postat av: Anonym

man ska njuta av livet

2009-06-11 @ 18:27:00
Postat av: fetto

du ska ingen mat ha!

du bör gå ner ca 400kilo innan du ränner på sjukhusen och kostar skattemedel! Går du dessutom på socbidrag, för att du är för fet/lat för att jobba så är det ju bara äckligt.

Hyvla av dig svålen med en osthyvel, svårare är det inte att gå ner i vikt

2009-06-23 @ 00:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0